چطوری میشه

راهنمای طراحی فرم برای وردپرس

راهنمای طراحی فرم برای وردپرس

اطلاعات برای هر کسب و کاری حیاتی است و اگر مستقیماً از منبع – مشتریان شما – آمده باشد، ارزشمندتر است. یکی از راه‌های آسان برای جمع‌آوری داده‌ها از مشتریانتان، ایجاد یک فرم آنلاین و تشویق آنها به پر کردن آن است.

بر کسی پوشیده نیست که فرم ها ابزارهای مفیدی برای مشاغل و 50٪ از بازاریابان می گویند که فرم تولید سرنخ راه اصلی آنها برای به دست آوردن سرنخ است. فرم‌های آنلاین به قدری محبوب شده‌اند که فرم‌سازهای مختلفی در بازار وجود دارد که به طور خاص برای هر موردی که ممکن است نیاز باشد ساخته شده‌اند. این نوع نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا فرمی را به راحتی ایجاد کنند و عموماً پلتفرم های بدون کد هستند.

WordPress یکی از محبوب‌ترین سکوهای CMS برای کسب‌وکارها است. برای ایجاد وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنند، و در حالی که وردپرس دارای نقاط قوت زیادی است، به‌طور پیش‌فرض برای ایجاد فرم‌ها طراحی نشده است.

یکی از مزایای فراوان وردپرس، ارائه صدها ادغام است. این بدان معنی است که اگر وردپرس قادر به انجام کاری نباشد، افزونه یا موضوعی را ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند. جای تعجب نیست که ده ها فرم ساز محبوب مانند Typeform یا جایگزین های آن به خوبی با وردپرس ادغام شده اند. و برخی از تم‌های پرطرفدار مانند Total دارای فرم ساده داخلی خود هستند.

اگرچه فرم ها اغلب برای تولید سرنخ استفاده می شوند، این تنها هدف آنها نیست. در واقع، فرم های آنلاین می توانند برای دریافت بازخورد، ثبت سفارش و قرار ملاقات مفید باشند. امکانات بی پایان هستند.

در این مقاله، نحوه ایجاد فرم‌های زیبا برای وردپرس را توضیح می‌دهیم که ثبت‌نام‌ها و تبدیل‌ها را افزایش می‌دهد.

چرا فرم های وردپرس متفاوت هستند

WordPress یک سازنده وب سایت رایگان است که سطح بالایی از سفارشی سازی را ارائه می دهد. به دلیل سهولت استفاده و طیف گسترده ای از ویژگی ها و افزونه ها، این یک گزینه عالی برای اولین بار برای سازندگان وب سایت و متخصصان است.

وردپرس اغلب به‌عنوان پلتفرمی برای تجارت الکترونیک، وبلاگ‌های شخصی، گالری‌های عکس، میزبانی ویدیو و وب‌سایت‌های تجاری استفاده می‌شود. به طور کلی، کاربران وردپرس معمولاً هنگام راه‌اندازی وب‌سایت خود هدف خاصی را در ذهن دارند و این به فرم‌های آنها نیز ترجمه می‌شود.

افزونه‌های فرم‌ساز معمولاً طرح‌ها و قالب‌های بسیار متنوعی را ارائه می‌دهند که کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. ، با این حال آنها همچنین به کاربران اجازه می دهند تا فرم ها را به طور کامل از ابتدا ایجاد کنند. مهم است که بدانیم هیچ مدل یکسانی برای ایجاد فرم وجود ندارد.

در اینجا، بهترین روش‌ها را برای ایجاد یک فرم وردپرس مؤثر بررسی می‌کنیم.

بهترین شیوه های ایجاد فرم وردپرس

بیشتر وب‌سایت‌ها حداقل یک فرم را در جایی در صفحات خود دارند، با 86٪ از کاربران حداقل یک فرم وب را در هفته پر می کنند. این نشانه واضحی است از اهمیت فرم‌های وب و اینکه چگونه وب‌سایت‌ها می‌توانند از فرم‌های وب برای تقویت تجارت خود استفاده کنند.

به همان اندازه که ایجاد آن آسان است، تشویق کاربران به تکمیل فرم ها در واقع بسیار چالش برانگیز است.

برخی از رایج ترین فرم های وردپرس فرم های تماس، ثبت نام و اشتراک خبرنامه هستند. موارد طولانی‌تری نیز وجود دارد، مانند اطلاعات صورت‌حساب، درخواست‌های شغلی، و آزمون‌های آنلاین. هر یک از این فرم‌ها داده‌های ارزشمندی را جمع‌آوری می‌کند، بنابراین می‌توانید ببینید چرا کسب‌وکارها می‌خواهند تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری را برای تکمیل آنها جذب کنند.

نکاتی برای ساخت فرم برای وردپرس

خوبی در مورد وردپرس این است که ساختن فرم‌ها می‌تواند به همان سرعتی که تنها با کلیک یک دکمه انجام شود. اما اگر بخواهید اطلاعات ارزشمندی را از بازدیدکنندگان خود دریافت کنید، این مشکل را کاهش نخواهد داد.

ساختن یک فرم دشوار است، به خصوص اگر هدف بزرگی داشته باشید. این می تواند یک ضربه یا از دست دادن باشد، که در نهایت به این معنی است که بازدیدکننده شما آن را پر می کند یا به دلیل آن سایت شما را ترک می کند.

در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید هنگام ساخت فرم های وردپرس خود به خاطر بسپارید.

استفاده را آسان کنید

تجربه ضعیف کاربر، حتی در فرم های وب، می تواند فرصتی از دست رفته برای کسب و کار شما باشد. هنگام ساخت یک فرم، مطمئن شوید که دستورالعمل های شما در همه زمینه ها شفاف هستند. حتی تراز فیلدهای فرم می تواند عامل تعیین کننده در مورد آسان بودن استفاده از فرم شما باشد.

آن را مختصر نگه دارید

یکی از مهمترین چیزهایی که باید در هنگام ایجاد فرم به آن فکر کنید، اصطکاک است، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان اصطکاک کمتری وجود دارد. این اساساً به این معنی است که می‌خواهید پر کردن آن را تا حد امکان برای مشتریان آسان کنید.

یک راه خوب برای کاهش اصطکاک این است که فرم های خود را بر روی هدف لیزر متمرکز کنید. از درخواست اطلاعات غیر ضروری خودداری کنید زیرا ممکن است منجر به ترک شکل شود.

Form Completion Rate Graph

کوتاه نگه دارید

یک فرم طولانی یکی از دلایل اصلی چرا افراد فرم ها را رها می کنند.

اما قابل درک است که فرم های وب پیچیده گاهی اجتناب ناپذیر هستند. بهترین کار برای ارائه یک فرم پیچیده به بازدیدکنندگان این است که آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و چیزی ارزشمند را به عنوان انگیزه برای کاربران خود برای تکمیل آن ارائه دهید.

از یک فرم ساز حرفه ای استفاده کنید

ساخت فرم‌ها در HTML خام معمولاً ایده بدی است و ممکن است به کمی منحنی یادگیری نیاز داشته باشد. بهترین چیز در مورد داشتن یک وب سایت وردپرس این است که تعداد زیادی راه حل حرفه ای فرم ساز مانند Paperform، WPForms، یا NinjaForms که می توانید به جای آن استفاده کنید.

این سازندگان دقیقاً برای کمک به شما در تولید فرم‌های بصری و مؤثر در وب‌سایت وردپرس خود طراحی شده‌اند.

فرم های خود را آزمایش کنید

هر کاربری که فرم وب را می بیند آن را پر نمی کند. خوبی بیشتر فرم‌های آنلاین این است که می‌توانید بینندگان و ارسال‌ها را ردیابی کنید تا بهترین عملکردها را تا بدترین عملکردها بشناسید.

نکته مفید در مورد فرم‌های آنلاین این است که می‌توانید تعامل‌های کاربر را بررسی کنید. . این به شما امکان می‌دهد ببینید که مخاطب شما کدام فرم‌ها را ترجیح می‌دهد و فرمی را پرورش دهید که ارسال‌های بیشتری دریافت کرده است. واقعاً هیچ راه دیگری برای دانستن این اطلاعات به جز آزمایش خودتان وجود ندارد.

نحوه نزدیک شدن به ساختار فرم

هنگام ساختن فرم، به این فکر کنید که پاسخگوی آن باشید. آیا فیلدها با آنچه کاربران نیاز دارند معنی دارند؟ آیا خواندن و تکمیل آن آسان است؟

ساختار فرم نحوه چیدمان و اتصال برچسب‌ها، فیلدها و دکمه‌های شما است. طراحی فرم عملکردی راهنمای نامرئی را به کاربران شما در مورد اینکه کجا شروع و پایان دهند ارائه می دهد. به عبارت دیگر، این سفر باید یک سفر کاربر ارزش تکمیل باشد.

ساختار جنبه اساسی فرم‌های ساختمانی است و می‌تواند تأثیر زیادی بر نرخ تبدیل داشته باشد. اگر یک فرم دارای تعداد زیادی برچسب و فیلد باشد، می تواند برای کاربران شما بسیار زیاد و گیج کننده باشد. بنابراین بهترین اقدام در هنگام ساخت کدام است؟

برای اینکه ساختار درستی داشته باشید، باید بین تمایل به به دست آوردن اطلاعات مناسب و اطمینان از اینکه دادن اطلاعات برای کاربرانتان آسان است، تعادل برقرار کنید.

دو نوع ساختار فرم اصلی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

فرم های تک صفحه ای

همانطور که از نام آن پیداست، فرم های تک صفحه ای آنهایی هستند که همه فیلدها را در یک صفحه دارند. کاربران می توانند نگاهی به این نوع فرم بیندازند و بدانند دقیقاً چه اطلاعاتی را باید پر کنند.

فرم های تک صفحه ای معمولاً کوتاه و سریع تکمیل می شوند. این ساختار فرم مخصوصاً برای مواردی مانند ایجاد سرنخ و فرم‌های ثبت نام ایمیل خوب عمل می‌کند.

 lead generation and email sign up forms

فرم های چند صفحه ای

همانطور که از نام پیداست، فیلدهای فرم های چند صفحه ای گسترده شده اند. این فرم ها زمانی مفید هستند که نیاز به جمع آوری اطلاعات زیادی دارید، مانند فرم رزرو یا پرسشنامه پزشکی. مزیت فرم‌های چند صفحه‌ای این است که بسیار کمتر ترسناک هستند و کار کردن با آنها آسان‌تر است.

Choosing appropriate forms

انتخاب فرم های مناسب برای کار مناسب ضروری است. می‌توانید دقیق‌ترین و ساده‌ترین وب‌سایت دنیا را داشته باشید، اما اگر فرم گیج‌کننده باشد یا کار نکند، هیچ‌کس آن را پر نمی‌کند.

چگونه فرم های وردپرس خود را زیبا کنیم

فرم‌ها از جمله عناصری هستند که کاربر در یک وب‌سایت وردپرسی مورد استفاده قرار می‌دهند، بنابراین خوانایی و زیبایی‌شناختی آن‌ها بسیار مفید است. فرم‌های زیبا فقط مربوط به رنگ‌ها نیستند، بلکه باید تجربه‌ای یکپارچه برای کاربران شما نیز فراهم کنند.

فرم‌ها افزودنی هدف‌محور به وب‌سایت شما هستند که آن را به بخش مهمی از موفقیت کسب‌وکار شما تبدیل می‌کند.

وقتی هدف خود را تعیین کردید، فقط باید راه خود را به عقب برگردانید و بفهمید که چه چیزی یک فرم را به ابزاری مؤثر تبدیل می‌کند. و یکی از راه‌های انجام این کار این است که با استفاده از طراحی مناسب آن را جذاب کنید.

اجازه دهید عناصر فرم زیبا و کاربردی وردپرس را تجزیه کنیم:

  • تم برند – نام تجاری خود را در عناصر فرم خود بگنجانید. این شامل لوگوی برند شما، رنگ های رنگی، پیام رسانی، تایپوگرافی و حتی شکل دکمه CTA می شود. اطمینان حاصل کنید که آنها به گونه ای با هم ترکیب شده اند که به راحتی قابل مشاهده باشد. اگر رنگ نام تجاری شما قرمز آتشین است، شاید بتوانید به راحتی از رنگ در فرم خود استفاده کنید.
  • پیمایش – از نوارهای پیشرفت یا شماره صفحه استفاده کنید تا کاربران خود را درمورد مدت زمان یا تعداد سؤالات تکمیل فرم مشخص کنید. به علاوه، شما همچنین باید به آنها نشان دهید که در حال حاضر کجا هستند.
  • CTA توصیفی – دکمه CTA نهایی است گامی برای تبدیل بازدیدکنندگان خود به سرنخ است و نباید به راحتی آن را انجام دهید. تغییر عمومی ترین دکمه “ارسال” به “ثبت نام” می تواند بازی را تغییر دهد.
  • قالب‌های صحیح – کادرهای انتخاب، چند گزینه‌ای یا منوهای کشویی بسته به نوع سؤال شما متفاوت است. این نوع سوالات فرم اغلب برای تنظیم فرمی با منطق شرطی استفاده می شود که تجربه پاسخ دهندگان را با پرش از بخش های نامربوط ساده می کند.
  • تصویر جذاب – مردم یادگیرنده های بصری هستند، و بنابراین اگر فرم شما می تواند از داشتن یک تصویر به جای متن ساده قدیمی سود ببرد، مطمئن شوید که از تصاویر و ویدیوهای قانع کننده و در عین حال پیروی از دستورالعمل های برند خود استفاده کنید. .
  • متن‌های جای‌بان –  جای‌بان‌ها افزودنی‌های کوچک و در عین حال مفیدی به فرم شما هستند. نمونه هایی از پاسخ هایی را که از کاربران خود انتظار دارید وارد کنید.

روانشناسی اشکال

The Psychology Of Forms

روانشناسی نقش مهمی در نحوه تعامل افراد با اینترنت دارد. طراحان وب و بازاریابان در تلاشی بی پایان برای باز کردن قفل اصول طراحی هستند. که به آنها کمک می کند تا توجه مخاطبان سرد را به خود جلب کنند و آنها را به مشتری تبدیل کنند.

فرم های آنلاین از این امر مستثنی نیستند. در واقع، “روانشناسی فرم” باید در ذهن شما باشد زیرا می خواهید مطمئن شوید که وقتی فرمی به مخاطبان شما ارائه می شود، آنها آن را پر می کنند.

فرم های زیبا بدون ارسال بی فایده هستند. بنابراین برای اینکه شما به طور موثر اطلاعات را به دست آورید، درک نحوه تفکر و رفتار مخاطبان شما است.

در اینجا چند سوال وجود دارد که باید قبل از انتشار فرم وردپرس خود از خود بپرسید:

آیا تکمیل آن آسان و سریع است؟

در روانشناسی، یک کار با منحنی یادگیری شیب دار، زمان بر و پیچیده چیزی است که اکثر مردم از آن صرف نظر می کنند. یک مطالعه توسط موسسه باینارد نشان داد که 26٪ از کاربران تراکنش های تجارت الکترونیک را به دلیل طولانی بودن یا پیچیده بودن این فرآیند رها کردند.

به همین دلیل است که اگر می‌توانید، از فرم‌های کوتاه‌تر استفاده کنید زیرا معمولاً تبدیل‌های بهتری دریافت می‌کنند.

کاربران من چه چیزی از این نتیجه خواهند گرفت؟

در فرم ها هزینه در مقابل سود وجود دارد. آیا با یک غریبه سه ساعت مجانی رانندگی می کنید؟ اگر برای انجام این کار 1000 دلار به شما پرداخت شود چطور؟

هرچه کار پیچیده تر باشد، پاداش بیشتری لازم است. بنابراین، به عنوان مثال، شما می خواهید که آنها یک نظرسنجی طولانی در مورد آنچه می تواند در وب سایت شما بهبود یابد را پر کنند. مطمئن شوید که در ازای آن چیزی مانند تخفیف یا کالای رایگان به آنها پیشنهاد می دهید.

آیا کاربران من می دانند این چیست؟

آیا 50 سوال وجود دارد و تکمیل آن به 20 دقیقه زمان نیاز دارد؟ اگر بله، به آنها اطلاع دهید و مطمئن شوید که در ابتدا قابل مشاهده است. اگر مردم بفهمند که پس از پاسخ دادن به 20 سؤال، انتظار می رود به 30 سؤال دیگر پاسخ دهند، کمتر بخشنده هستند.

حدس زدن بازی‌ها غیرممکن است و تعیین انتظارات آنها باعث رها شدن کمتر می‌شود.

آیا برای کاربران من گیج کننده است؟

پارادوکس انتخاب را به خاطر دارید؟ ایده این است که وقتی صحبت از انتخاب ها می شود – “کمتر بیشتر است”. و بنابراین وقتی انتخاب‌های زیادی به افراد ارائه می‌شود، گیج‌کننده می‌شود و به احتمال زیاد آن‌ها کار را کاملاً رها می‌کنند.

نگاه کردن به آن خوب است؟

عناصر طراحی با کلمات مناسب برای نشان دادن مفهومی که می خواهید به تصویر بکشید مفید هستند. کلمات خود را با تصاویر جفت کنید و از رنگی جذاب استفاده کنید که می تواند برند شما را نیز تقویت کند.

آیا بازدیدکنندگان من واقعاً می‌توانند ببینند فرم من کجاست؟

هیچ کس روی چیزی که نمی تواند ببیند کلیک نمی کند. ایده پشت اثر Von Restorff این است که همه چیز را ثابت کند. بیرون و به یاد ماندنی چشم کاربران خود را به جایی که فرم شماست هدایت کنید. می توانید این کار را با داشتن یک مکان استراتژیک یا ایجاد تضاد بین فرم و بقیه صفحه انجام دهید.


بازاریابان باید از طریق یک سری استراتژی‌ها بگذرند و هزاران هزار هزینه صرف کنند تا اطلاعات مفیدی از مشتریان به دست آورند.

به یاد داشته باشید که فرم های وردپرس خود را طوری طراحی کنید که بدون از بین بردن عملکرد خوب به نظر برسند.

وقتی تصمیم می گیرید کدام داده واقعا مهم است، مطمئن شوید که حداقل یک قسمت از اطلاعات تماس را جمع آوری کرده اید. هنگامی که آن را دارید، همیشه می توانید بقیه موارد را پیگیری کنید. موفق باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا